• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån 200-500k - Vilken bank för privatlån?

B

Blanco

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Vill sänka min ränta som just nu ligger i spannet 5.75-9.8%, tre olika långivare. Skulle vilja förhandla ner alla räntor till under 5% minst men kan nöja mig med en mindre summa och fokusera på det värsta först, istället för 500k totalt.

Har inga anmärkningar, sex stycken förfrågningar utspridda där två stycken försvinner i maj, en i juli och de resterande tre under hösten.
Med 75k i årsinkomst 2015, 299k i årsinkomst 2016 och 445k i årsinkomst 2017.


Vilken bank borde jag vända mig till för att försöka få dels bättre ränta och ett såpass stort lån. Har inga problem att flytta mitt lönekonto från min nuvarande sparbank. Någon som kan ge mig råd om taktik? Hade såklart hoppats på en ränta runt 4% då jag kunde amortera aggressivt då.

Mvh
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
6-7 förfrågningar är absolut inte mycket,
Under 10 brukar faktiskt inte vara problem.
 
B

Blanco

Gäst
Poäng: 0
Har du något tips på storbank man kan prata med eller annan långivare som skulle kunna ge en ränta på runt 4% på dessa belopp?
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
500k är riktigt svårt att få till bra villkor. Det är nog nästan lika bra att släppa den idén och fokusera på att få ner de tre lånen till två. När den totala skulden sen är under 350 000 kr öppnas många dörrar.

Kanske testa medlemslån genom facket hos SEB?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hej!

Vill sänka min ränta som just nu ligger i spannet 5.75-9.8%, tre olika långivare. Skulle vilja förhandla ner alla räntor till under 5% minst men kan nöja mig med en mindre summa och fokusera på det värsta först, istället för 500k totalt.

Har inga anmärkningar, sex stycken förfrågningar utspridda där två stycken försvinner i maj, en i juli och de resterande tre under hösten.
Med 75k i årsinkomst 2015, 299k i årsinkomst 2016 och 445k i årsinkomst 2017.


Vilken bank borde jag vända mig till för att försöka få dels bättre ränta och ett såpass stort lån. Har inga problem att flytta mitt lönekonto från min nuvarande sparbank. Någon som kan ge mig råd om taktik? Hade såklart hoppats på en ränta runt 4% då jag kunde amortera aggressivt då.

Mvh

Vet du vad du har i UC-score?
 
B

Blanco

Gäst
Poäng: 0
500k är riktigt svårt att få till bra villkor. Det är nog nästan lika bra att släppa den idén och fokusera på att få ner de tre lånen till två. När den totala skulden sen är under 350 000 kr öppnas många dörrar.

Kanske testa medlemslån genom facket hos SEB?

Hur länge behöver man vara med i facket för att ansöka om ett sådant? Behöver inte vara ett lån bara jag kan få ner min ränta mesta möjliga.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Hur länge behöver man vara med i facket för att ansöka om ett sådant? Behöver inte vara ett lån bara jag kan få ner min ränta mesta möjliga.

Man kan nog ansöka så snart man registrerats som medlem.
 
B

Blanco

Gäst
Poäng: 0
Tror nämligen att just medlemslån är ganska oattraktivt för egen del då min fackavgift skulle bli nästan 600kr i månaden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp